marți, septembrie 30, 2025

Ultimele articole

Numărul invitaților la botezuri și nunți, raportat la ANAF

ANAF obligă restaurantele, cluburile și sălile de evenimente să declare tot ce au programat până la finalul anului, de la invitați și prețurile meniurilor, până la avansurile primite.

Autoritățile spun că încearcă, astfel, să combată evaziunea fiscală din acest domeniu.

Operatorii din HoReCa sunt obligați să trimită informații detaliate despre evenimentele programate între august și decembrie 2025.

Măsura îi vizează pe cei care organizează nunți, botezuri, aniversări sau petreceri de firmă, dar și pe colaboratorii care oferă servicii conexe, cum ar fi muzică, divertisment ori foto-video.

Fiscul vrea să afle cine a rezervat evenimentul, ce tip de petrecere este, câți invitați au fost estimați, ce preț a avut meniul, ce avans s-a dat și ce modalitate de plată a fost folosită.

ANAF le dă administratorilor de săli sau restaurante un termen de cinci zile după ce primesc solicitarea pentru a trimite aceste informații în format electronic, la adresa de e-mail: antifrauda.sv@anaf.ro.

Autoritățile spun că aceste date vor fi folosite exclusiv de Direcția Antifraudă Fiscală și că măsura face parte dintr-o campanie de combatere a evaziunii fiscale în domeniul organizării de evenimente.

ANAF informează că, în cazul în care acestea nu trimit informațiile solicitate în timpul precizat, vor fi sancționate cu o amendă contravențională.

ANAF cere operatorilor de locații orice fel de informații cu privire la evenimentele sociale și corporate, desfășurate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.

ANAF solicită detalii referitoare la:

Datele de identificare ale beneficiarului rezervării (nume / prenume / denumirea persoanei juridice, număr de telefon, contact)

Natura evenimentului (nuntă, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate, etc…), data evenimentului și ora începerii

Numărul estimat de meniuri / participanți (numărul minim declarant / acceptat, după caz)

Prețul meniului / meniurilor – dacă au fost mai multe, se va specifica valoarea fiecăruia

Avansul încasat

Modalitatea de încasare a avansului (chitanță, ordin de plată, etc..)

Alte servicii oferite d eorganizator contra cost, potrivit contractelor încheiate cu beneficiarul (închiriere spațiu, servire alte meniuri comandate, amenajare spațiu eveniment, servicii artistice / muzicale, filmare și/sau fotografiere)

Ce alte servicii oferă organizatorul și valoarea lor

Măsura face parte din eforturile ANAF de monitorizare și prevenire a evaziunii fiscale în acest sector de servicii.

Link: https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/anaf-monitorizeaza-evenimentele-private-organizatorii-sunt-obligati-sa-raporteze-detalii-despre-nunti-si-petreceri.html

Sursa: stirileprotv.ro

Sursa foto: libertatea.ro

Latest Posts

Stiri de citit